Snídane k náboru školení a adaptaci formou poradního kruhu

19.05.2017


Už jsme si zvykli na to, že snídaně lidí z kontaktních center pořádaná u nás v OpenOne je příjemnou událostí, na kterou se těšíme. Tentokrát jsme naše setkání díky Honzovi Pastejříkovi okořenili novinkou. 

Celé setkání mělo formát poradního kruhu, ve kterém se postupně každý může vyjádřit ke konkrétními tématu. Všichni společně hledají odpovědi. Shodli jsme se například na tom, že operátoři nejsou roboti, proto bychom se k nim tak neměli chovat. Pojmenovali jsme svou osobní odpovědnost za to, aby se postupně zlepšovalo povědomí o práci operátorů a také jejich hmotné podmínky, zejména výše základní mzdy. Peníze na to ve společnostech jsou, jde jen o neustálý boj za to, aby se pro operátory jejich část uvolnila. Jednoznačná shoda panovala i v tom, že na adaptaci je třeba vyjednat dostatečný čas, protože šikovných lidí je málo a jejich uspěchané uvedení do provozu nic pozitivního nepřinese. A zásadní myšlenka? Všichni bychom chtěli kontaktní centra svobodnější, s větší mírou důvěry a osobní odpovědnosti bez nutnosti všechno měřit a kontrolovat. Zjistili jsme, že se mnohdy sami bojíme s tím nějak vážněji začít, nebo nám pro takový začátek chybí opora u manažerů a kolegů. Svoboda zkrátka souvisí s odvahou. Kde ji hledat? Třeba na podobných setkáních. Můžeme toho změnit víc, než si myslíme